Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.10.2010 22:09 - Windows 7-Поредния гаф на Microsoft
Автор: thrasher Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2161 Коментари: 0 Гласове:
0



В напредналия и динамичен свят компютърът се е превърнал в ежедневие за човека. За да може всяка машина да върви тя се нуждае от операционна система която да осигури на потребителите подходяща среда за комуникация с машината и използване на нейните функции и устройства. Определено операционната система трябва да бъде лесна за работа и лесна за разбиране дори и за начинаещи потребители, а също така и функционална. Явно обаче добре познатата на всички компания на Бил Гейтс не си е поставила за цел това. След гафа с Виста, която използваше изключиително много ресурс, дойде ред на Седем. Аз като цяло бях изклчително разочарован от Виста заради трудното управление на звука и мрежата. Мислех си че при Седем тия неща са уредени, но уви...
Неудобствата започнаха още от самото инсталиране. Майкрософт са се опитали да направят нещо като инсталатора на Линукс Убунту и Мандрива но уви - неуспешен. Доста време ми трябваше докато установя как се създава ситемния дял и какво е това пространство "резервирано за системата". След това проблеми имах и с подкарването на някой програми които ми вървяха добре на XP SP3. Оказа се, че дори и режимът за съвместимост не помага. Програмите си крашват постоянно, без значение как са стартирани. Големият проблем дойде когато реших да запиша няколко сепъла с китарката през линейния вход. Хм, оказа се че има невероятно ехо(това в последствие го реших) и ужасно управление на звука и входовете на картата. Интерфейса на миксера е просто ужасен и доста трудно можге да се ориентираш какво по дяволите правиш(същото е и с настройките на мрежата). Наложи се да сложа някакви драйвери за звука въпреки, че Седмицата твърдеше, че тя вече ми е сложила такива. Добре и това го приживях. Когато реших да направя запис на семплите обаче се оказа, че Седем има отново ужасно голям проблем с настройването на записващите устройства в програми като Cool Edit Pro 2.1 и Adobe Audition 3.0. Известни проблеми имах и с настройката на Reason 5. Истински ужас беше настройването и на една от любимите ми програми за симулиране на китарни ефекти Guitar Rig 4. Драйверът който работи с тази програма (Asio4All 2.0) си вървеше супер добре с XP, да ама със Седем ударих на камък. Скъсах си задника да се опитам да си настроя входно/изходните устройства и нищо, Седем ми заявяваше че имало някакъв проблем. Като заговорихме за проблеми, най-гплямата глупост на тоя Уиндоус е системата му за откриване и решаване на проблеми. Ами просто тя нищо неможе да реши и нищо не може да ви помогне. Същото важи и за записващата програма. Когато се опитах да запиша DVD се оказа, че тази шарена и красива операционна система и това не може(макар че от Майкрософт се бият в гърдите, че това е едно от нововъведенията им). Диска просто стигна до 20 и няколко си процента и наааааааааааа... (к** тате баница-както се казва по нашия край). Накрая за десерт мога да ви уведомя, че когато реших да си кача музика на MP3 плеъра останах направо потресен от скоростта, с която музиката се качва - 800-900 kB/sec!!!(подчертавам отново 800-900 kB/sec). По принцип под Линукс постигам среден трансфер от порядъка на 5-6 MB/sec!!! Въпросният плеър е на USB 2.0 и максимумът му е 16 MB/sec(поне така знам). Определено за мен черешката беше ресурсът, който системата използва - на празен ход около 10% процесор и около 700-800 MB RAM. За справка машината ми е Intel Core Duo E3200 2.4GHz, 3GB DDR2 800 MHz, ATI RADEON 4550 512 DDR3, MB на Biostar модел G3ID-M7. Оставям на страна хилядите вируси с които ми се напълни машината. Обаче там аз съм си виниовен-направих се на герой и си останах само със защитите които Майкрософт предлагат. Еми кво да ви кажа-не бачкат(дефакто и за х** не стават).
Добре това преля чашата... реших да си мина на доброто старо XP, да ама не бях познал. Оказа се че файловите системи на Седем и XP не са съвместими или поне XP има проблем с тази на Седем. Та сега явно ще трябва да си форматирам на ново харда, при което ще се наложи да запиша купища DVD за да не загубя информацията която съм събрал за двата месеца употрена на Уиндоус Седем.
Единственото което ми хареса в Седем са Widget-ите и Taskbar-а. Наистина са доста функционални и удобни.
Като цяло аз съм повече фен на Линукс и го намирам за доста по красив и функционален, а и в сравнение с Уиндоус ми дърпа далеч по-малко ресурс (поне сравнен със Седем). Любимата ми дистрибуция си остава Кубунту. За нещастие обаче AMD и ATI явно нямат желание да уважат потребителите на Линукс и все още нямат пълна поддръжка за драйверите за видео картите си под Линукс.Същото важи и за доста от популярните програми за Уиндоус. Време е вече повечето разработчици да се чукнат по главата и да се замислят, че не всички ползват Win. Това е едно от нещата, които ме спират да мина тотално на Линукс. Програми като Guitar Pro, дори и с помощта на емулатора за уиндоус приложения WINE, пак не тръгват.
Та накрая бих искал да посъветвам всички мераклии за Седем - ХОРА НЕ СИ СЛАГАЙТЕ ТОЯ БОКЛУК!!! Ако имате възможност ползвайте старото XP, то си върши прилично работата и няма да ви изяде ресурса.




Тагове:   Windows,   Microsoft,   гаф,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: thrasher
Категория: Лични дневници
Прочетен: 210633
Постинги: 41
Коментари: 121
Гласове: 70
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031